torstai 1. marraskuuta 2012

Uneton raskausviikolla 31+0

Tämä kirjoitus tulee vähän jäljessä sillä,meillä ollaan TAAS oltu kipeänä.

9 viikkoa laskettuun aikaan. Jos tämä lapsi tulee yhtä ajoissa kuin edelliset,on lapsen syntymään enään todellisuudessa vain 8. Esikoinen syntyi käynnistyksen päätteeksi 39+0 ja seuraava tuli 39+0. Synnytys käynnistyi vesien menolla ja kesti piiitkään. Nyt olenkin siis hyvin varautunut ja suunnitellut hypnosynnytystä. Jos kesto olisi lyhyempi. Jos en kestä kipua,otan epiduraalin mutta yritän silti olla ilman. Pakosti en kuitenkaan yritä kestää. :) Mennään miten parhaaksi nähdään.

Yksi niin inhottava vaiva joka nyt on hiipinyt seurakseni on unettomuus. Vaikka olisi kuinka hyvin aikaa mennä nukkumaan,en saa kuin pyörittyä ähisten ja vaivalloisesti sängyssä. En pysty nukkumaan. Päässä pyörii miljoona asiaa, oksennus hiipii kurkkuun kun närästää,on jano,nälkä,pissahätä tai tuhottoman kuuma. Koskaan ei löydä asentoa ja jos erehtyy löytämään sen hyvän asennon,jompikumpi lapsista herää. Päivät kuluu zombien lailla. Onneksi esikoinen on päivähoidossa 3x vikko 5h kerta,niin sillointällöin voi nukkua päiväunet. Miehen kanssa kiukutellaan kilpaa kumpi on väsynyt. 

Jottei päivityksestä nyt liian kitisevä tulisi voin lisätä tähän huumoripläjäyksenä taas muutamia kukkasia mitä on suustaan päästellyt mieheni ja lapseni äidin uusista upeista muodoista: 

Katsoimme mieheni kanssa asuntoja ja minä tuskaisesti huokailn,sillä jouduin seistä tietokoneen vieressä ja mies istui leppoisasti tuolilla. Tästä kävimme sananvaihdon: 

Minä: "Miksen minä saa istua? Oon raskaanakin ja selkään särkee?" 
Mies: "Ajattelin vaan että sä et sit pääse siitä kuitenkaan ylös niin et halua istuakaan." 

Esikoisen kanssa olimme kaupasta tulossa kotiinpäin kauppareissulta kerran:

Lapsi"äiti koska nyt on kohta talvi ja tulee lunta,meidän täytyy mennä koko perhe pulkkamäkeen!"
Minä: "Mennään toki heti kun lunta tulee"
Lapsi"Sitten tarvii kyllä ostaa uusi pulkka,että voit siskon kanssa siihen mennä kun et sä mun kanssa enää taida edes mahtua." 

Myös pienimmällä on jo selvät näkemykset äidin navan paikasta:

Pieni"mun papa!(=napa)"
Minä: "No missäs on äitin napa?" 
Kuopus nostaa paitaani ja toteaa: "Ei oo!"

Ja vielä mainitakseni että mahan ympärys on tasan metrin! lyllertäen kohti joulukuuta! 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti